2012. március 25., vasárnap

Limoncello


Sokféleképpen készülhetünk a Húsvétra. A testi-lelki felkészülés mellett gondolhatunk már a locsolkodókra is
Ez a bejegyzés a házi likőrkészítésről szól, méghozzá a citromlikőrről. Most még idejében vagyunk, hogy elkészüljön Húsvétra a vendégváró ital, a Limoncello. Lányok, asszonyok előre!
Én a narancslikőr készítését próbáltam ki karácsonyra, ez látható a feles pohárban.(Már csak ennyi maradt belőle :( ) Most kíváncsian várom a citromlikőrt is.
A narancslikőrt és a citromlikőrt is házi borpárlatba áztattam. A recept tiszta alkoholt ír, de én kihasználom a családi adottságokat, és felhasználom ami van itthon. Kiválasztottam a legsemlegesebb illatú és ízű alkoholt, amit főztünk, úgyhogy szilvapálinkák kizárva!
Szerintem finom lesz, próbáljátok ki ti is!
Hozzávalók:
  • 6 db vastaghéjú citrom
  • 500 ml alkohol
  • 400 ml víz
  • 200 gr cukor
Megmossuk, meghámozzuk a citromokat,és a héjakat beletesszük az alkoholba. A fehér részeket szedjük le a héjról, különben keserű lesz! Legalább két hétig áztatjuk őket. Cukorszirupot főzünk, és ha kihűlt, akkor összeöntjük a leszűrt alkohollal résszel. Jól behűtve kínáljuk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése